2009 m. kovo 17 d., antradienis

Savaitė Lumo mokykloje

Po ilgesnės pauzės tenka vėl prisėsti ir parašyti kelis sakinius apie mano atliekamą praktiką Suomijoje. Ši kartą kas savaitinio rašinio tvarka junka. Trumpai papasakosiu apie dvi dienas, kurias kartu su Gražina buvome savo Sotunki mokykloje, o vėliau gavome unikalią galimybę pabuvoti kitoje nemoderniai modernioje Lumo mokykloje. Grįžę, praleidome dar kelias dienas Sotunki. Visas šis laikotarpis apima dvi savaites.

Po atostogų

Grįžę po savaitės atostogų veiklos plano žinoma dar neturėjome, taigi matematikos pamoką turėjome rasti savarankiškai. Taip beieškodami sutikome direktorę Päivi (toliau vadinsiu tiesiog Paivi), kuri padėjo mums ir tuo pačiu mums pranešė žinią, kad turime puikią galimybę pabuvoti savaitę dar ir kitoje Vantos miesto mokykloje. Daug žinių apie ją nesuteikė, tik paminėjo, jog ji viena iš naujausių Vantoje. Rytinė naujiena suteikė pakilią nuotaiką visai dienai ir dar daugiau. Po matematikos pamokos jau radome savo kuratorę Anną. Ji pateikė trumpą planelį keliom dienom į priekį. Pirmadienį turėjom dvi matematikos pamokas ir pagaliau teko proga išmėginti floorball‘ą. Apie jį jau buvau pasakojęs ankščiau. Buvo labai smagu, prisižadėjom dalyvauti ir ateity.

Antradienis mūsų plane atsispindėjo dar įdomiau. Tai galėčiau pavadinti kaip projektas „Mokinio diena“. Na gerai, tai anaiptol ne projektas :) Anna pasiūlė šią dieną mums apsimesti mokiniais. Turėjome vienos klasės antradienio pamokas. Pirmoji rytinė pamoka anglų kalba. Manau ne tik bus įdomu, bet ir naudinga, kadangi ypač anglų kalboje yra dar kur stipriai tobulėti. Pamoka prasidėjo namų darbų patikra, kurių, kaip supratome, daugelis nė nepadarė. Mokytojos veidas nuo to nežibėjo. Mokiniai gavo tada namų darbųs daryti pamokos metu. Po jų visi pasitikrina. Mokytoja beveik visą laiką, kaip ir pridera, kalba angliškai. Kiti klasės pratinai buvo tokie kaip pasikalbėjimas tarpusavyje su suolo draugu, žodžių įrašymas į tekstą ir klausymas. Visuose juose teko ir man pavargti. Apibendrinant galiu pasakyti, kad pamokos nėra kažkuo išskirtinės nei Lietuvoje. Ši pasitaikė be jokios teorijos, t.y. vien praktinis darbas.

Kita – suomių kalba. Atėję į klasę, mokytoja pranešė, kad mokiniai rašys rašinį. Tai reiškia jokio veiksmo. Laisva valandėlė ir pasiruošimas kūno kultūros pamokai. Ir labai smagiai. Jau žinojome prieš tai, kad bus boksas. Mokytoja pamokos pradžioje mokinius supažindino su saugiu elgesiu. Boksas – dalykas rimtas. Na, o toliau šios sporto šakos pradmenys. Prie viso to dar girdi garso takelį iš filmo „Rokis“, tai pamokai suteikia ypatingo šarmo. Sekančią dieną jau keliaujam į Lumo mokyklą.

Savaitė Lumo mokykloje

Lumo mokykla yra kiek toliau nei Sotunki, ji kitame miesto pakraštį. Autobusu mums kelionė užtrunka 40 min. Pirmoji pažintis yra su direktoriumi. Esam šiltai sutinkami bei supažindinami su mokykla. Joje dirba 45 mokytojai, mokosi 600 mokinių. Bendras mokinių vidurkis kiek didesnis nei 7. Tuo tarpu Sotunki – virš 8. Mokyklos pastatas yra multifunkcinis, tai reiškia, kad čia yra įsikūrusi mokykla, vieša valgykla, biblioteka, moderni aktų salė. Pati mokykla dar labai jauna, jai tik šeši metai. Pastatas dalinai naudoja saulės energiją. Direktorius gyrė pastato architektūrą, kad išėjus į koridorių matyti beveik visas mokyklos vidus. Taigi mokiniai pertraukų metu kaip ant delno. Galiausiai iš direktoriaus gavome paruoštą mums penkių dienų planą. Jis apėmė matematikos ir informacinių technologijų (toliau IT) pamokas.



Stebėjome ir dalyvavome penkių skirtingų mokytojų ir skirtingų lygių matematikos pamokose. Nors mokykla yra jauna ir moderni, bet pamokos joje vedamos labiau tradiciškai nei Sotunki. Mokytojai dažniau čia rašo ant lentos arba į savo sąsiuvinį ir jį rodo per dokumentų kamerą. Dabar žinosit, ką turėjau omeny straipsnio pradžioje. Pamokos eiga, kaip ir jau esam įpratę, vyksta lėtai. Pastebėjome, kad mokiniai čia yra žymiai tylesni pamokos metu, bet tame slypi viena blogybė, jie vangiai klausinėja mokytojų. Direktorius sutiko su tuo ir minėjo, kad pats bando daugiau bendrauti bei diskutuoti su mokiniais.

Be matematikos turėjome ir IT pamokas, kurias veda pavaduojantis matematikos ir fizikos mokytojas. Tai pasirenkamojo tipo pamokos, taigi į jas renkasi ne daug klausytojų. Pamokos vyksta labai lėtai ir paprastai. Mano apsilankymo metu mokiniai atlikinėjo praktines užduotis su MS Word ir MS Excel programomis.

Turėjome ir dar vieną neplanuotą pamoką, į kurią mus pakvietė anglų mokytoja. Tai pasikalbėjimų ir debatų pamoka anglų kalba. Joje nėra jokios gramatikos ar kitų pratimų. Pati mintis pasirodė įdomi. Ką gi mums teko daryti? O gi, pagal pamokos koncepciją, mes bendravome su mokytoja ir mokiniais. Bendravimas buvo labai šiltas ir jaukus, tarsi prie arbatos puodelio sedėtume. Pradžioje trumpai pristatėme Lietuvą, paskui kalbėjome apie Lietuvos švietimo sistemą, jaunus žmones, politiką, žinoma, ir apie sportą. Laikas pralekė nepaprastai greitai.

Po visų pamokų paskutiniąją dieną keliovom pas direktorių ir aptarėme, savo pasiektus rezultatus, išskyrėme skirtumus tarp abiejų mokyklų. Tai taip ir baigėsi mūsų viešnagė Lumo mokykloje.

Grįžom į Sotunki mokyklą

Trečiadienį grįžę į Sotunki, radome šventiškai pasipuošusią mokyklą. Kaip vėliau paaiškėjo, tai sveikatingumo diena. Apie ją kiek vėliau. Iš kuratorės Annos gavom uždavinį, kurį išspręsti paprašė vienas mokinys. Buvo malonu padėti. Tai buvo mums nesunkus matematinio programavimo uždavinukas. Nuostabą kėlė tai, kad jau mokykloje jie kloja pamatus tokio tipo uždaviniam. Dabar apie sveikatingumo dieną. Na kažko ypatingo čia nėra, tiesiog mokiniai dalyvavo specialiai renktoje pamokoje. Ją vedė atvykę specialistai, pradžioje buvo keliolikos minučių filmukas apie fizinę bei psichologinę sveikatą. Paskui vaikai buvo suskirstyti grupelėmis ir gavo užduotis. Reikėjo jiems parašyti, kaip elgtųsi tam tikroje gyvenimiškoje situacijoje. Taigi situacijos buvo parinktos su psichologiniais aspektais. Po visų pamokų mokiniai gavo bilietus į šalia mokyklos esantį baseiną.

Ketvirtadienį iš Annos gavome bandomojo egzamino užduotis ir ji paprašė jas išspręsti bei surinkti kompiuteriu. Mokiniai jį rašys kitą savaitę, po egzamino visi galės pasitikrinti. Po pamokų vyko mokytojų bei mokinių sajungos atstovų susirinkimas. Buvo kuriama geresnė ateities mokykla. Čia taip pat buvo susiskirstyta į kelias grupeles. Buvo aptarti keli aspektai, pagal kuriuos reikėtų keistis ir gerinti mokyklą kaip visumą. Tie aspektai buvo tokie:

  • bendravimas tarp mokinių ir mokytojų;
  • bendradarbiavimas tarp mokinių ir mokytojų;
  • mokyklos fizinė bei psichologinė aplinka.

Penktadienis buvo kiek laisvesnis, turėjome tik vieną pamoką. Kadangi artėja baigiamieji egzaminai, tai Anna apie juos trumpai papasakojo. Davė nuorodą, kur galima pasižiūrėti praeitų metų užduotis.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą