2009 m. balandžio 20 d., pirmadienis

Baigiamieji egzaminai

Šį kartą Sotunki mokykloje nepaprastoji padėtis - egzaminų metas. Tiksliau visoje Suomijoje. Visiem teko tą išgyventi, tačiau dabar aš turiu galimybę pažiūrėti į tai kiek kitokiu kampu. Egzaminai trunka apie dvi savaites, todėl šį kartą daugiau apie juos.

Dar savaitę prieš baigiamuosius egzaminus mūsų kuratorė Anna supažindino trumpai su jų tvarka. Išdėstysiu pagrindinius bruožus. Egzaminai yra laikomi vidurinėse mokyklose. Egzamino laikas 6 val. Yra dvi egzaminų sesijos: viena pavasarį, kita rudenį. Mokinys gali pasirinktinai laikyti egzaminus per vieną, dvi ar tris sesijas. Jei mokinys neišlaiko vieno iš egzaminų, jis juos gali du kartus perlaikyti kitų sesijų metu. Jei tai nepadaro, laukia baisi dalia, tada tenka perlaikyti visus egzaminus. Kitaip sakant, visi prieš tai išlaikyti egzaminai, yra anuliuojami. Norinčius pasidomėti giliau apie egzaminų tvarką Suomijoje, galite pasiskaityti čia (anglų k.).

Taip pat teko išklausyti Annos instruktažą, kaip vyksta egzaminas mokykloje. Patalpos naudojamos sporto salės, manau, daug kur taip. Salė suskirstyta tam tikromis zonomis, kurios yra tam tikro prižiūrėtojo (mokytojo) valdos. Vienas iš prižiūrėtojų visada lydi mokinius į tualetą. Kadangi lydintis yra tik vienas, vadinasi vienas mokinys eina į tualetą vienu metu. Kaip minėjau, mokiniai egzaminą laiko 6 val., natūralu, kad atsiranda poreikis pasistiprinti. Tam yra sudarytos visos sąlygos. Prie kiekvieno mokinio stalo yra po mažą kėdutę susidėti savo atsineštam maistui. Kad nebūtų įvairių nesusipratimų visos pakuotės, kuriose yra bet kokie užrašai užlipdoma nepermatoma lipnia juosta. Egzamino metu mokinio daiktui nukritus ant žemės, jį pakelia prižiūrėtojas. Taip pat jo pareiga, suteikti laikančiajam suteikti priemonių, kurių jam trūksta. Prižiūrėtojai keičiasi kas valandą.

Būti prižiūrėtoju ir man teko. Atsakingos pareigos, bet manimi pasitikėjo, manau susitvarkiau pakankamai gerai. Egzamino dienomis pamokos vyksta normaliu režimu, tik koridoriuje iškabinėti prašymai laikytis tylos. Nustebino labai mokinių supratingumas, kurie be jokių problemų buvo tikrai tylūs.

Be viso to šiuo laikotarpiu dar buvau naudingas, padėdamas mokytojams pasiruošti egzaminams, t.y. išdėliodamas formulynus bei skaičiuoklius ant tam tikrų stalų. Prieš tai jie yra kruopščiai patikrinami, kad nebūtų ranką rašytų įrašų, skaičiuoklių atmintis ištrinama.

Antrąją savaitę egzaminų sesijai einant į pabaigą, teko garbė su kolege Gražina vesti matematikos pamoką. Kadangi medžiagą turėjome, tai sunkumu didelių tai nesudarė. Tema buvo - sekos. Pagal medžiagą, buvo labai įdomu mokyti, tuo kad, mokiniai rašydami narius vieną po kito, po to turi patys atrasti formulę. Kitaip sakant, jie patys atrandą matematinę tiesa. Toks metodas užima kiek daugiau laiko, tačiau, manau, yra neabejotinai daug geresnis.

Na, o už pagalbą visai mokyklos bendruomenei, mums buvome labai dosniai atsidėkota. Direktorė Paivi mus su Jari (apie jį jau esu rašęs) pakvietė pietų į savo namus, tai išties mums pakylėjo nuotaiką. Po viso to dar keliavome į Helsinkio centrą į centrinį Suomijos muziejų, kuriame teko garbė pamatyti ekspoziciją apie suomių mitų veikėją Kalevala.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą